Regulamin platformy
Regulamin Platformy i Portalu Pacjenta getmed
W ramach Platformy możliwe jest korzystanie z treści oraz funkcjonalności dostępnych na Platformie, w szczególności możliwe jest przeglądanie oferty getmed, zakup Pakietu Medycznego, założenie Konta itp. Użytkownik może również bezpłatnie przeglądać artykuły dostępne na Platformie, które są tematycznie powiązane z oferowanymi przez getmed Usługami.
I. DEFINICJE
Zwroty i wyrażenia używane w niniejszym Regulaminie mają znaczenie nadane im poniżej:
1. Asystent getmed – usługa asysty i koordynacji obejmująca udzielenie informacji o Pakiecie Medycznym przez getmed i wsparcie w zarządzaniu Wizytami (umawianie, zmiana, odwołanie);
2. Dokumentacja– wszelkie wzory Umów wraz z załącznikami (regulaminami, zakresami usług, klauzulami informacyjnymi itp.), które określają przedmiot świadczenia, prawa i obowiązki stron Umowy, warunki świadczenia Usług, warunki odstąpienia od Umowy, cenę, okres obowiązywania Umowy oraz wszelkie inne istotne postanowienia odnoszące się do danej Usługi;
3. E-konsultacje – forma udzielania Świadczeń Zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności;
4. Formularz zamówienia – usługa elektroniczna umożliwiająca Użytkownikowi złożenie zamówienia na Usługi, w tym zawarcie Umowy na Pakiet Medyczny;
5. getmed – GetMed spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Wiertnicza 89, 02-952 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy - Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem KRS: 0001097171, o kapitale zakładowym 5.000,00 zł, posiadająca NIP 6793295127 i numer REGON 528212199;
6. Infolinia – zorganizowany kanał komunikacji telefonicznej umożliwiający kontakt między Użytkownikiem i getmed w celu uzyskania informacji o Usługach, ich realizacji, uzyskiwania pomocy i wyjaśnień dotyczących wykonywania Umów;
7. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z getmed czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
8. Konto – prowadzony dla Użytkownika w ramach Portalu Pacjenta przez getmed pod unikalną nazwą (login) zbiór zasobów, w którym gromadzone są dane Użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach Portalu Pacjenta;
9. Link Afiliacyjny – indywidualny link przypisany Użytkownikowi umożliwiający podejmowanie przez niego działań w ramach Programu Punktów GetCash;
10. Newsletter – usługa elektroniczna umożliwiająca Użytkownikowi otrzymywanie informacji handlowych na adres e-mail Użytkownika;
11. Osoba trzecia –osoba fizyczna inną niż Użytkownik;
12. Pakiet Medyczny – określony zakres Świadczeń Zdrowotnych, z których może korzystać dana osoba (osoba uprawniona) wraz z warunkami ich wykonania wskazany w Umowie zawartej z getmed;
13. Partnerlub Operator Medyczny – podmiot, z którym getmed współpracuje w zakresie świadczonych Usług lub usług elektronicznych;
14. Placówka Medyczna – jednostka organizacyjna przedsiębiorstwa podmiotu wykonującego działalność leczniczą, uprawniona do udzielania Świadczeń Zdrowotnych, działająca na terenie i zgodnie z prawem obowiązującym w Rzeczpospolitej Polskiej, która wykonuje Świadczenia Zdrowotne w ramach Umowy;
15. Platforma– zorganizowane środowisko cyfrowe (platforma cyfrowa) prowadzone przez getmed dostępne w domenie: www.getmed.pl;
16. Portal Pacjenta – wyodrębniona część Platformy, do której dostęp Użytkownik uzyskuje wyłącznie po zarejestrowaniu się na swoje indywidualne Konto, gdzie gromadzone są informacje o Użytkowniku i jego działaniach w ramach Portalu Pacjenta;
17. Program Punktów GetMed lub Program GetMed – program organizowany przez getmed umożliwiający Użytkownikom otrzymanie określonej liczby Punktów GetMed za zamówienie wskazanej przez getmed Usługi, które następnie mogą zostać wymienione na środki pieniężne do wykorzystania na usługi oferowane przez getmed, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
18. Program Punktów GetCash lub Program GetCash – program organizowany przez getmed umożliwiający Użytkownikom otrzymanie określonej liczby Punktów GetCash za określone działania w ramach Programu Punktów GetCash, które następnie mogą zostać wymienione na środki pieniężne i przekazane uprawnionemu Użytkownikowi, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie;
19. Programy „Oszczędzaj na Zdrowie” – łącznie Program Punktów GetMed oraz Program Punktów GetCash;
20. Punkty GetCash – punkty otrzymywane przez Użytkownika w ramach Programu Punktów GetCash oznaczone w walucie polskich złotych (PLN);
21. Punkty GetMed – punkty otrzymywane przez Użytkownika w ramach Programu Punktów GetMed oznaczone w walucie polskich złotych (PLN);
22. Przedsiębiorca – osoba dokonująca czynności prawnej z getmed, która nie jest ani Konsumentem ani Przedsiębiorcą na prawach konsumenta przy dokonywaniu tej czynności;
23. Przedsiębiorca na prawach konsumenta– osoba fizyczna zawierająca z getmed umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
24. Regulamin– niniejszy Regulamin Platformy i Portalu Pacjenta getmed, określający prawa i obowiązki getmed oraz Użytkownika oraz zasady świadczenia usług elektronicznych przez getmed i korzystania z funkcjonalności Platformy i Portalu Pacjenta;
25. Specjalista – osoba wykonująca zawód medyczny w rozumieniu ustawy o działalności leczniczej, w tym m.in. lekarz, lekarz dentysta, pielęgniarka, położna, fizjoterapeuta, farmaceuta, ratownik medyczny, diagnosta laboratoryjny, felczer, a także psycholog i inne osoby posiadające tytuł specjalisty w dziedzinach mających zastosowanie w obszarze ochrony zdrowia lub wymagane prawnie uprawnienia do wykonania Świadczeń Zdrowotnych;
26. Świadczenie Zdrowotne – działania służące zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania, w szczególności konsultacja, zabieg medyczny lub inne świadczenie wykonywane przez Specjalistę, a także badania diagnostyczne lub inne zabiegi dotyczące zdrowia;
27. Operator Płatności – dostawca usług płatniczych, który zajmuje się obsługą płatności realizowanych za pośrednictwem Platformy, przy czym aktualny Operator Płatności lub Operatorzy Płatności wskazany/i jest/są pod adresem: getmed.pl/metody-płatności;
28. Treści– wszelkie elementy, które tworzą Platformę, w tym w szczególności elementy tekstowe, graficzne, dźwiękowe, informatyczne;
29. Umowa – umowa zawierana pomiędzy getmed a Użytkownikiem, której przedmiotem są Usługi dostępne w ofercie getmed, np. Pakiety Medyczne;
30. Umowa o świadczenie usług elektronicznych – umowa o świadczenie usług elektronicznych dostępnych w ramach Platformy, zawarta pomiędzy getmed a Użytkownikiem na warunkach określonych w Regulaminie;
31. Usługa – odpłatna usługa lub pakiet usług dostępne w ofercie getmed;
32. Użytkownik – każda osoba odwiedzająca Platformę lub korzystająca z jej funkcjonalności;
33. Wizyta – termin Świadczenia Zdrowotnego.
II. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Platforma prowadzona jest przez getmed pod adresem www.getmed.pl oraz jego rozwinięciami. getmed jest właścicielem i administratorem Platformy.
2. Za pośrednictwem Platformy Użytkownik może korzystać z usług świadczonych drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Świadczenie usług elektronicznych za pośrednictwem Platformy odbywa się przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego, zapewniającego przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2019 r., poz. 123 ze zm.).
3. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2019 r., poz. 123 ze zm.).
4. Kontakt z getmed możliwy jest:
a) listownie pod adresem: ul. Wiertnicza 89, 02-952 Warszawa,
b) e-mail: [email protected],
c) tel. +48 222 210 222.
5. Korzystanie z Platformy i poszczególnych usług elektronicznych jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna dla korzystania z Platformy lub Portalu Pacjenta.
6. Treści prezentowane na Platformie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego i nie są ofertą w myśl art. 66 Kodeksu cywilnego.
7. Korzystanie z Platformy jest możliwe wyłącznie w razie spełnienie warunków technicznych opisanych w pkt III poniżej.
8. Użytkownik może w każdym czasie i bez ponoszenia kosztów uzyskać dostęp do Regulaminu za pośrednictwem odesłania internetowego (linku) zamieszczonego na Platformie w zakładce Regulamin Platformy oraz sporządzić jego wydruk lub pobrać w formacie PDF.
III. WYMAGANIA TECHNICZNE, KWESTIE TECHNICZNE ORAZ BEZPIECZEŃSTWA
1. W celu korzystania z Platformy i z usług elektronicznych konieczne jest spełnienie następujących wymagań technicznych:
a) posiadanie komputera, laptopa, telefonu lub innego urządzenia mobilnego z zainstalowanym systemem operacyjnym, przeglądarką internetową i dostępem do sieci Internet;
b) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej;
c) posiadanie jednej z powszechnie używanych przeglądarek internetowych, np. Safari, Google Chrome, Microsoft Edge, przy czym dla zapewnienia prawidłowego działania Platformy oraz ze względów bezpieczeństwa rekomendowane jest korzystanie z najbardziej aktualnej wersji przeglądarki internetowej;
d) posiadanie włączonej opcji obsługi niezbędnych plików cookies,
e) posiadanie programu umożliwiającego zapisywanie i odczytywanie dokumentów w formacie PDF.
2. W celu skorzystania z niektórych usług konieczne jest również posiadanie aparatu telefonicznego z aktywnym numerem telefonu umożliwiającym odbieranie połączeń telefonicznych.
3. getmed nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia lub błędy w funkcjonowaniu Platformy, jeśli wynikają one z przyczyn leżących po stronie Użytkownika, w szczególności w razie niespełnienia przez niego wymogów technicznych opisanych w niniejszym punkcie III.
4. getmed uprawniony jest do zawieszenia możliwości korzystania przez Użytkownika z Platformy w razie, jeśli korzysta on z Platformy w sposób zakłócający jego funkcjonowanie lub dostarcza treści bezprawne.
5. W celu zachowania bezpieczeństwa zalecane jest, aby urządzenie, z którego korzysta Użytkownik było wyposażone w:
a) wszelkie dostępne aktualizacje systemu operacyjnego oraz przeglądarki internetowej;
b) oprogramowanie antywirusowe;
c) skuteczną zaporę bezpieczeństwa (firewall).
6. Korzystanie z Platformy za pośrednictwem przeglądarki internetowej, a także nawiązywanie połączenia telefonicznego z getmed lub kontakt za pośrednictwem e-mail może być związane z koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za przesyłanie danych) lub kosztów połączenia telefonicznego, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Użytkownik.
7. getmed wdrożył adekwatne środki techniczne i organizacyjne odpowiadające poziomowi zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług elektronicznych opisanych w Regulaminie.
8. Korzystanie przez Użytkownika z Platformy i z usług elektronicznych jest związane z typowymi zagrożeniami dotyczącymi korzystania z sieci Internet, takimi jak ich m.in. kradzież danych osobowych, piractwo komputerowe, phishing, SPAM, złośliwe oprogramowanie (np. typu malware), ataki typu man-in-the-middle, luki w zabezpieczeniach przeglądarek itp.
9. Konsekwencje wystąpienia opisanych w pkt III.8 ryzyk mogą obejmować utratę lub kradzież danych osobowych, co może prowadzić do ich nielegalnego wykorzystania, np. w celu zaciągnięcia zobowiązań finansowych na dane Użytkownika. Infekcja złośliwym oprogramowaniem może skutkować zablokowaniem dostępu do urządzenia, utratą plików lub szpiegowaniem aktywności użytkownika. Ataki hakerskie i phishing mogą również doprowadzić do przejęcia kont, wycieku informacji poufnych oraz strat finansowych lub utraty reputacji.
10. Aby chronić się przed zagrożeniami w Internecie, Użytkownik powinien stosować silne, unikalne hasła i regularnie je zmieniać, a także unikać klikania w podejrzane linki i załączniki, zwłaszcza z nieznanych źródeł. Ważne jest korzystanie z aktualnego oprogramowania antywirusowego, firewalli oraz regularne aktualizowanie systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej. Użytkownik powinien zachować ostrożność i podejmować działania zwiększające bezpieczeństwo.
11. getmed dołoży wszelkich starań, aby zapewnić ciągłe i prawidłowe działanie Platformy.
12. getmed może czasowo zawiesić funkcjonowanie Platformy lub Portalu Pacjenta, w całości lub w części, w celu przeprowadzenia prac mających na celu poprawę jego funkcjonalności lub naprawę usterek, błędów bądź awarii w jego funkcjonowaniu. getmed poinformuje o planowych przerwach technicznych poprzez odpowiednie komunikaty na Platformie oraz wiadomości e-mail do Użytkowników, zachowując odpowiednie, co najmniej 5-dniowe wyprzedzenie.
13. W razie awarii Platformy getmed zobowiązuje się do podjęcia działań celem jak najszybszego przywrócenia sprawności Platformy.
IV. OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKÓW
1. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Platformy w sposób zgodny z Regulaminem, prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej getmed, Partnerów oraz osób trzecich.
2. Użytkownik w celu korzystania z funkcjonalności Portalu Pacjenta zobowiązany jest do informowania getmed o zmianie swoich danych osobowych (np. zmiana adresu e-mail, numeru telefonu, zmiana nazwiska).
3. Zabrania się Użytkownikowi wprowadzania do Platformy, w tym w szczególności w Portalu Pacjenta, danych nieprawdziwych lub niepełnych, w szczególności zabronione jest posługiwanie się cudzymi danymi.
4. Użytkownika obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym oraz używania Platformy w sposób zakłócający lub uniemożliwiający jej funkcjonowanie.
5. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Platformy w sposób zgodny z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu, a także do niedostarczania treści zabronionych przez powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
6. Użytkownik posiadający Konto w Portalu Pacjenta zobowiązany jest do sprawdzania komunikatów i informacji zamieszczonych w Portalu Pacjenta.
7. getmed jest uprawniony do zablokowania dostępu do Platformy (w tym Portalu Pacjenta) z przyczyn związanych z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa Platformy i zawartych w niej danych lub w przypadku stwierdzenia korzystania z niej przez Użytkownika w sposób sprzeczny z niniejszym Regulaminem.
8. W przypadku utraty lub podejrzenia utraty wyłącznej kontroli lub kradzieży danych służących do logowania do Portalu Pacjenta, Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie skontaktować się z getmed w celu zablokowania dostępu do Portalu Pacjenta.
9. Zablokowanie dostępu do Portalu Pacjenta może zostać dokonane przez getmed na podstawie analizy danych systemowych w przypadku:
a) zagrożenia przechwycenia danych dostępowych Użytkownika przez złośliwe oprogramowanie;
b) wykorzystania danych dostępowych Użytkownika przez oprogramowanie służące między innymi do automatycznego logowania się z dużą częstotliwością, wysyłania dużej ilości żądań do serwera;
c) wykorzystywania systemów w sposób niezgodny z obowiązującymi przepisami prawa;
d) wykonywanie działań mogących zagrażać bezpieczeństwu systemu i danych w nim przetwarzanych.
10. W przypadku zaobserwowania wzmożonego ruchu w Portalu Pacjenta wskazującego na możliwość nieuprawnionego dostępu do niego i wykorzystywania go dla celów innych niż określone w Regulaminie, getmed zastrzega sobie prawo do tymczasowego zawieszenia dostępu do Portalu Pacjenta do czasu wyjaśnienia nieprawidłowości, o czym powiadomi Użytkownika na podany przez niego adres poczty elektronicznej e-mail.
V. FUNKCJONALNOŚCI PLATFORMY
1. W ramach Platformy Użytkownik ma możliwość nieodpłatnie, bez konieczności posiadania Konta w Portalu Pacjenta:
a) przeglądać Treści zawarte w Platformie, np. opisy Pakietów Medycznych, artykuły itp. dostępne poza Portalem Pacjenta,
b) przeglądać ofertę Usług dostępnych na Platformie,
c) korzystać z Formularza zamówienia umożliwiającego nabywanie Usług na zasadach określonych w Regulaminie, w tym przeprowadzenie elektronicznej procedury koniecznej do zwarcia Umowy na Pakiet Medyczny,
d) korzystać z formularza kontaktowego umożliwiającego otrzymywanie od getmed informacji o Usługach drogą telefoniczną lub e-mail,
e) wyszukiwać na mapie Placówki Medyczne, tj. uzyskać informacje o dostępnych w Polsce Placówkach Medycznych współpracujących z getmed i o ich adresach, w tym z użyciem funkcji geolokalizacji,
f) wyszukiwać rodzaje Specjalistów, tj. uzyskać informację na temat tego jakiego rodzaju Specjaliści (według specjalizacji) są dostępni w ramach danego Pakietu Medycznego dostępnego w getmed,
g) porównywać Pakiety Medyczne, tj. dodawać wybrane Pakiety Medyczne do porównywarki wyświetlającej dane dotyczące Pakietów w formie umożliwiającej ich porównanie,
h) założyć konto w ramach Portalu Pacjenta,
i) zamówić kontakt telefoniczny z Asystentem getmed, polegający na pozostawieniu swojego numeru telefonu lub zamówienia kontaktu na numer telefonu przypisany do Użytkownika i uzyskaniu zwrotnego połączenia od getmed,
j) zgłosić chęć otrzymywania (zapisać się na) i otrzymywać Newsletter, w tym zawarte w nim informacje o Usługach lub promocjach getmed.
2. Z zastrzeżeniem pkt V.3-7 poniżej, Umowa o świadczenie usług elektronicznych zawarta jest z chwilą rozpoczęcia korzystania z danej usługi elektronicznej przez Użytkownika i trwa do czasu zaprzestania/zakończenia korzystania z danej usługi elektronicznej przez Użytkownika. Użytkownik może w każdej chwili zakończyć korzystanie z tych usług elektronicznych.
3. W celu rozpoczęcia korzystania z Newslettera konieczne jest podanie w formularzu zapisu na Newsletter imienia i nazwiska oraz adres e-mail Użytkownika oraz wyrażenie zgody na przesyłanie przez getmed drogą e-mail informacji handlowych, w tym marketingowych dotyczących produktów i usług getmed.
4. W celu zakończenia korzystania z Newslettera konieczne jest skontaktowanie się z getmed, np. telefonicznie lub mailowo (dane wskazane w pkt II.4 powyżej) i złożenia oświadczenia o rezygnacji z Newslettera lub kliknięcie linku „Rezygnuję z Newslettera” (lub o zbliżonym brzmieniu) dostępnego w wiadomości e-mail otrzymanej od getmed w ramach Newslettera.
5. Zawarcie i rozwiązanie Umowy o świadczenie usług elektronicznych w postaci Portalu Pacjenta, jak również szczegółowe warunki korzystania z Portalu Pacjenta opisane są w pkt VI poniżej.
6. W celu zamówienia kontaktu telefonicznego z Asystentem getmed konieczne jest podanie przez Użytkownika numeru telefonu oraz wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji handlowych, w tym treści marketingowych, dotyczących produktów i usług getmed drogą telefoniczną.
7. W celu skorzystania z formularza kontaktowego konieczne jest podanie przez Użytkownika numeru telefonu lub adresu e-mail oraz wyrażenie zgody na otrzymywanie informacji o Usługach na wskazany numer telefonu lub adres e-mail.
8. Skorzystanie z wyszukiwarki Placówek Medycznych przy użyciu funkcji geolokalizacji możliwe jest wyłącznie po zaakceptowaniu sprawdzania lokalizacji Użytkownika poprzez kliknięcie przycisku „Zezwalaj” po pojawieniu się powiadomienia pop-out w oknie przeglądarki (aby pojawił się pop-out należy kliknąć „Zlokalizuj mnie”).
9. Informacje dotyczące Placówek Medycznych, z którymi współpracuje getmed, ich danych kontaktowych oraz godzin otwarcia pochodzą od tych Placówek Medycznych i mogą ulegać zmianie.
VI. REJESTRACJA I LOGOWANIE DO PORTALU PACJENTA
1. Każdy Użytkownik posiadający pełną zdolność do czynności prawnych ma możliwość rejestracji w Portalu Pacjenta (zawarcia z getmed Umowy o świadczenie usług elektronicznych w tym zakresie).
2. Rejestracji w Portalu Pacjenta może dokonać tylko pełnoletni Użytkownik. W przypadku osób niepełnoletnich, korzystanie z Portalu Pacjenta odbywa się za pośrednictwem przedstawiciela ustawowego małoletniego, do którego Konta została przypisana taka niepełnoletnia osoba. Czynności w imieniu niepełnoletniej osoby wykonuje jej przedstawiciel ustawowy. Po osiągnięciu przez taką osobę pełnoletności Konto w Portalu Pacjenta jest wyodrębniane i korzystanie z niego przez taką osobę możliwe jest po zarejestrowaniu się przez nią w Portalu Pacjenta na zasadach analogicznych jak określone w niniejszym pkt VI.
3. Rejestracja i korzystanie z Portalu Pacjenta są bezpłatne.
4. Rejestracja w Portalu Pacjenta wiąże się z założeniem indywidualnego Konta. Konto w Portalu Pacjenta zakładane jest z chwilą zakończenia procesu rejestracji w Portalu Pacjenta.
5. Konto umożliwia korzystanie z Portalu Pacjenta po zalogowaniu się do niego.
6. W celu założenia Portalu Pacjenta, konieczne jest podczas rejestracji podanie w formularzu rejestracyjnym następujących danych osobowych Użytkownika: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu do kontaktu oraz zaakceptowanie Regulaminu i potwierdzenie zapoznania się z Polityką prywatności. Rejestracji można również dokonać poprzez zezwolenie na udostępnienie danych osobowych Użytkownika przez wybrane podmioty trzecie (np. Google, Facebook, Apple), przy czym w takim przypadku Użytkownika obowiązują również zasady określone przez taki podmiot.
7. Z zastrzeżeniem pkt VI.8, po wysłaniu formularza rejestracyjnego, o którym mowa w pkt VI.6 na adres e-mail podany przez Użytkownika zostanie wysłany unikalny numer będący loginem niezbędnym do logowania się w Portalu Pacjenta.
8. Użytkownik nieposiadający konta w Portalu Pacjenta, który zawiera z getmed Umowę na Pakiet Medyczny, otrzymuje od getmed na podany przy zawarciu Umowy na Pakiet Medyczny adres e-mail, informację o możliwości rejestracji w Portalu Pacjenta, a także login, o którym mowa w pkt VI.7 powyżej oraz tymczasowe hasło do logowania.
9. Podczas pierwszego logowania na Portalu Pacjenta, Użytkownik ustala indywidualne hasło do Konta. W sytuacji, o której mowa w pkt VI.8 powyżej, Użytkownik loguje się przy użyciu tymczasowego hasła oraz dokonuje jego zmiany na własne hasło (tj. system wymusza zmianę hasła podczas pierwszego logowania przy użyciu hasła tymczasowego). Rejestracja w Portalu Pacjenta wymaga potwierdzenia procesu rejestracji poprzez wpisanie kodu przesłanego Użytkownikowi na wskazany przez niego adres e-mail.
10. Hasło do Portalu Pacjenta jest alfanumeryczne i powinno składać się z co najmniej 8 znaków, w tym co najmniej jednej małej litery, jednej wielkiej litery, cyfry oraz znaku specjalnego;
11. Każde kolejne logowanie do Portalu Pacjenta wymaga użycia loginu, o którym mowa w pkt VI.7 lub VI.8 powyżej oraz ustalonego hasła.
12. Automatyczne wylogowanie Użytkownika z Portalu Pacjenta następuje po upływie 36 godzin od ostatniej aktywności Użytkownika po zalogowaniu na Konto.
13. W celu zachowania bezpieczeństwa Użytkownik powinien:
a) cyklicznie zmieniać hasło do Portalu Pacjenta - rekomendowana jest zmiana hasła co najmniej raz na 30 dni;
b) nie korzystać z funkcji automatycznego zapisywania lub zapamiętywania danych do logowania – rekomendowane jest każdorazowe ręczne wprowadzanie danych do logowania przez Użytkownika;
c) zachować login i hasło do Portalu Pacjenta w poufności i nie udostępniać ich osobom trzecim.
14. W razie powzięcia przez Użytkownika informacji o nieuprawionym dostępie osób trzecich do Portalu Pacjenta należy bezzwłocznie zmienić hasło w sposób określony w pkt VIII.1 lub skontaktować się z Infolinią.
15. W razie trzykrotnego błędnego wprowadzenia loginu i/lub hasła do Portalu Pacjenta, zostanie on tymczasowo zablokowany na 30 minut.
16. getmed zapewnia bezpieczne logowanie do Portalu Pacjenta wyłącznie przy użyciu narzędzi informatycznych udostępnionych na stronie internetowej https://getmed.pl, ponadto należy zawsze upewnić się czy adres w oknie przeglądarki jest poprawny, tj. czy jest to adres https://getmed.pl
17. Do logowania do Portalu Pacjenta nie należy korzystać z żadnych linków przesłanych mailem oraz aplikacji nieautoryzowanych przez getmed. getmed zaleca niekorzystanie z tego typu narzędzi do połączeń z Portalem Pacjenta, ponieważ mogą one stanowić próbę wyłudzenia hasła do Portalu Pacjenta, a w konsekwencji umożliwić dostęp do danych medycznych Użytkownika przez osoby nieuprawnione.
VII. FUNKCJONALNOŚCI I KORZYSTANIE Z PORTALU PACJENTA
1. Funkcjonalności Portalu Pacjenta dostępne są wyłącznie po zarejestrowaniu i zalogowaniu się przez Użytkownika.
2. W ramach Portalu Pacjenta dostępne są następujące funkcjonalności:
a) zawieranie poprzez Portal Pacjenta odpłatnych Umów z getmed (np. Umowy na Pakiet Medyczny lub Umowy na inne Usługi w ramach oferty getmed dostępnej w Portalu Pacjenta),
b) Umów wizytę – możliwość rezerwacji Wizyt i przeglądania dostępnych Wizyt;
c) Zaplanowane wizyty – podgląd do listy zaplanowanych Wizyt i możliwość zarządzania nimi (zmiana Wizyty, odwołanie jej);
d) uzyskiwanie komunikatów od getmed dotyczących Portalu Pacjenta, Usług itp.;
e) Leczenie – podgląd do historii zarezerwowanych Wizyt;
f) Mój Portfel – podgląd do historii transakcji oraz do salda Użytkownika, w tym do liczby Punktów GetMed i Punktów GetCash;
g) Płatności – podgląd do historii dokonanych płatności oraz możliwość zapłaty bieżącej faktury;
h) możliwość zamówienia poprzez Portal Pacjenta kontaktu z Asystentem getmed;
i) Moje dane – podgląd danych osobowych z możliwością zmiany numeru telefonu, adresu email oraz adresu korespondencyjnego;
j) Zgody – podgląd udzielonych zgód marketingowych lub na przetwarzanie danych osobowych i możliwość zarządzania nimi;
k) Moje dokumenty – możliwość wgrania przez Użytkownika plików do Portalu Pacjenta i zarządzania nimi, w tym wysyłania wgranych dokumentów na wskazany przez Użytkownika adres e-mail;
l) Zalogowane urządzenia – podgląd do urządzeń Użytkownika z aktywnymi sesjami logowania do Portalu Pacjenta;
m) możliwość otrzymywania informacji (komunikatów) dotyczących Usług, w tym o charakterze marketingowym – poprzez tzw. wyskakujące okienka lub w poszczególnych zakładkach Portalu Pacjenta.
3. getmed może udostępnić również w ramach Portalu Pacjenta dodatkowe funkcjonalności, przy czym dostęp do tych funkcjonalności uzależniony jest od zgody Użytkownika, o której mowa w pkt VII.6 poniżej oraz od tego czy dana Placówka Medyczna wykonująca Świadczenie Zdrowotne udostępnia getmed taką możliwość:
a) dostęp do wyników badań, skierowań, recept itp.;
b) podgląd komentarzy do wykonywanych Świadczeń Zdrowotnych w zakresie badań laboratoryjnych – wyłącznie tych, które są udostępniane na Portalu Pacjenta;
c) dostęp do druków dokumentów, w tym niezbędnych do wypełnienia przed Wizytą – o ile jest to wymagane przez Placówkę Medyczną;
d) weryfikacja możliwości wykonania badań profilaktycznych na podstawie skierowania medycyny pracy lub e-skierowania medycyny pracy, a po pozytywnej weryfikacji skierowania - możliwość Rezerwacji Wizyty na badanie profilaktyczne.
4. getmed może również na prośbę Placówki Medycznej przekazać Użytkownikowi dodatkowe informacje dotyczące Usługi (np. wytyczne dotyczące przygotowania się do Wizyty) lub link do przestrzeni dyskowej umożliwiającej wgranie plików, przy czym w takim przypadku przestrzeń ta należy bezpośrednio do Placówki Medycznej i getmed nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo wgrywanych danych do tej przestrzeni.
5. getmed zastrzega, że dostęp do niektórych funkcjonalności w ramach Portalu Pacjenta zależy od statusu Użytkownika, tj. jeśli Użytkownik jest stroną Umowy zawartej z getmed, ma on również dostęp do informacji o Pakiecie Medycznym, płatnościach i możliwości ich dokonywania itp. Zakres funkcjonalności w ramach Portalu Pacjenta może również zależeć od treści zawartej z getmed Umowy na Pakiet Medyczny.
6. Część funkcjonalności w zakresie, w jakim wiąże się z przetwarzaniem przez getmed danych osobowych o zdrowiu Użytkownika, dostępna jest dopiero pod warunkiem wyrażenia przez Użytkownika odpowiednich zgód, w tym na przetwarzanie danych osobowych o zdrowiu (np. w zakresie rezerwacji Wizyt, wgrywania do Portalu Pacjenta dokumentacji medycznej) lub upoważnień. Wycofanie ww. zgód może skutkować natychmiastowym i automatycznym usunięciem ww. dokumentów z Portalu Pacjenta lub uniemożliwieniem korzystania z pełnych funkcjonalności Portalu Pacjenta.
7. Użytkownik może korzystać z funkcjonalności za pośrednictwem Portalu Pacjenta 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, z zastrzeżeniem planowych przerw technicznych, o których mowa w pkt III.12.
8. W ramach funkcjonalności Moje dokumenty, jeśli Użytkownik chce udostępnić wgrane pliki na wskazany przez Użytkownika adres e-mail (należący do niego lub do osoby trzeciej), Użytkownik przyjmuje do wiadomości, iż getmed nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość wskazanego przez Użytkownika w Portalu Pacjenta adresu e-mail.
9. W ramach funkcjonalności Umów Wizytę możliwe jest:
a) dokonanie rezerwacji Wizyty polegającej m.in. na:
(i) umówieniu konsultacji – tj. umówieniu terminu Świadczenia Zdrowotnego realizowanego u danego Specjalisty stacjonarnie w Placówce Medycznej lub w formie E-konsultacji;
(ii) umówieniu E-recepty – tj. umówieniu terminu Świadczenia Zdrowotnego realizowanego w formie E-konsultacji u Specjalisty, w celu uzyskania recepty na wskazany przez Użytkownika produkt leczniczy w rozumieniu art. 2 pkt 32 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 686 z późn. zm.), przy czym Specjalista wystawia receptę lub ma prawo odmówić wystawienia recepty na warunkach i w sytuacjach wynikających z Umowy lub przepisów prawa;
(iii) umówieniu E-zwolnienia – tj. umówieniu terminu Świadczenia Zdrowotnego realizowanego w formie E-konsultacji u Specjalisty będącego lekarzem internistą lub lekarzem medycyny rodzinnej, w celu uzyskania E-ZLA (tj. elektronicznego zwolnienia lekarskiego w rozumieniu art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1133 z późn. zm.), przy czym o zasadności wystawienia E-ZLA decyduje Specjalista zgodnie z Umową i z obowiązującymi przepisami prawa;
(iv) umówieniu badania obrazowego – tj. umówieniu terminu Świadczenia Zdrowotnego polegającego na badaniu diagnostycznym obrazowym, realizowanego stacjonarnie w Placówce Medycznej, po uprzednim przekazaniu getmed kopii skierowania lekarskiego, z którego wynika konieczność wykonania takiego badania (przy czym po weryfikacji skierowania, umówienie terminu badania następuje telefonicznie);
(v) umówieniu zabiegu ambulatoryjnego – tj. umówieniu terminu Świadczenia Zdrowotnego polegającego na zabiegu ambulatoryjnym, realizowanego stacjonarnie w Placówce Medycznej, po uprzednim przekazaniu getmed kopii skierowania lekarskiego, z którego wynika konieczność wykonania takiego zabiegu (przy czym po weryfikacji skierowania, umówienie terminu badania następuje telefonicznie);
b) zgłoszenie chęci skorzystania z badania laboratoryjnego – tj. ze Świadczenia Zdrowotnego polegającego na badaniu diagnostycznym laboratoryjnym, realizowanego stacjonarnie w Placówce Medycznej, po uprzednim przekazaniu getmed kopii skierowania lekarskiego, z którego wynika konieczność wykonania takiego badania.
10. Tryb i warunki skorzystania ze Świadczeń Zdrowotnych, o których mowa w pkt VII.9 określa właściwa Dokumentacja.
11. Rezerwacja Wizyt w ramach Portalu Pacjenta podlega następującym ograniczeniom:
a) getmed zastrzega sobie prawo do wyboru Usług, których terminy mogą być rezerwowane za pośrednictwem Portalu Pacjenta;
b) nie jest możliwe zarezerwowanie więcej niż jednej Usługi tego samego rodzaju – w razie zmiany lub umówienia nowej Wizyty, poprzednia rezerwacja na Usługę tego samego rodzaju jest automatycznie odwoływana.
12. Prawo do korzystania z Portalu Pacjenta (korzystania z Konta) jest niezbywalne.
VIII. ZARZĄDZANIE DANYMI W PORTALU PACJENTA
1. Zmiana hasła do Portalu Pacjenta możliwa jest poprzez zalogowanie się Użytkownika na Portal Pacjenta przy użyciu dotychczasowego hasła lub poprzez przesłanie żądania zresetowania hasła podczas logowania.
2. Zmiana danych osobowych (danych personalnych, danych adresowych, danych korespondencyjnych), jak również zmiana (udzielenie lub wycofanie) zgód na przetwarzanie danych osobowych lub na kontakt marketingowy, możliwa jest z poziomu ustawień Portalu Pacjenta.
3. Użytkownik może wystąpić na Infolinii o zmianę adresu poczty e-mail lub numeru telefonu przypisanego do Portalu Pacjenta. Użytkownik może dokonać samodzielnie zmiany adresu e-mail i numeru telefonu po zalogowaniu się do Portalu Pacjenta w zakładce „Moje dane”.
4. Użytkownik nie ma możliwości zmiany numeru PESEL lub numeru rachunku bankowego z poziomu Portalu Pacjenta.
5. Zmiana numeru rachunku bankowego wymaga kontaktu z Infolinią. W celach bezpieczeństwa w ramach zmiany numeru rachunku bankowego getmed zastrzega sobie prawo do weryfikacji tożsamości Użytkownika.
6. Zmiana numeru PESEL wymaga złożenia pisemnego wniosku do getmed i możliwa jest wyłącznie w zakresie, w jakim PESEL ten zawiera omyłkę pisarską. Nie jest możliwa zmiana numeru PESEL polegająca na wprowadzeniu numeru PESEL należącego do innej osoby niż Użytkownik. Jakiekolwiek próby wyłudzenia Usług poprzez zmiany danych osobowych Użytkownika mogą stanowić podstawę do zawieszenia lub zablokowania Konta na Portalu Pacjenta.
IX. USUNIĘCIE PORTALU PACJENTA LUB ZAWIESZENIE MOŻLIWOŚCI KORZYSTANIA Z PORTALU PACJENTA
1. Usunięcie Konta z Portalu Pacjenta przez Użytkownika możliwe jest z poziomu ustawień (zakładka „Usunięcie konta”).
2. Usunięcie Konta z Portalu Pacjenta wiąże się z bezpowrotnym usunięciem wszelkich danych Użytkownika zawartych w jego Portalu Pacjenta, w tym historii leczenia, wgranych dokumentów itp.
3. Usunięcie Konta z Portalu Pacjenta wiąże się z bezpowrotnym usunięciem wszystkich Punktów GetMed oraz Punktów GetCash przyznanych Użytkownikowi zapisanych na Koncie w chwili usunięcia Konta.
4. Usunięcie Konta z Portalu Pacjenta z poziomu zalogowanego Użytkownika wymaga uwierzytelnienia go poprzez podanie hasła do Portalu Pacjenta.
5. getmed uprawniony jest do czasowego zawieszenia możliwości korzystania przez Użytkownika z Portalu Pacjenta w całości lub w zakresie niektórych funkcjonalności w razie:
a) podjęcia przez Użytkownika próby obejścia zabezpieczeń Platformy lub Portalu Pacjenta,
b) powzięcia informacji o korzystaniu z Portalu Pacjenta przez nieuprawnione osoby niebędące uprawnionym do Konta,
c) podjęcia próby wyłudzenia Usługi poprzez m.in. posługiwanie się cudzymi lub błędnymi danymi osobowymi,
d) podjęcia przez Użytkownika innych działań lub zaniechań dotyczących Portalu Pacjenta, sprzecznych z Regulaminem.
6. Zawieszenie prawa do korzystania z Portalu Pacjenta trwa do czasu ustania wyżej wskazanych okoliczności. getmed informuje Użytkownika o zawieszeniu prawa do korzystania Portalu Pacjenta wskazując na przyczynę takiego zawieszenia. Użytkownik może odwołać się od decyzji getmed przesyłając reklamację.
7. getmed uprawniony jest do wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług elektronicznych w zakresie Portalu Pacjenta (tj. do usunięcia Konta w Portalu Pacjenta), ze skutkiem natychmiastowym, w razie:
a) powtarzającego się naruszania przez Użytkownika Regulaminu, pomimo otrzymania od getmed upomnienia pod rygorem wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług elektronicznych w zakresie Portalu Pacjenta ze skutkiem natychmiastowym w razie dopuszczenia się kolejnego naruszenia;
b) rażącego naruszenia przez Użytkownika Regulaminu, polegającego w szczególności na dopuszczeniu się w ramach korzystania z Portalu Pacjenta czynu niedozwolonego na szkodę getmed lub na szkodę osób trzecich;
c) powzięcia informacji, iż Użytkownik, który założył Konto na Portalu Pacjenta, nie jest pełnoletni lub nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych, z zastrzeżeniem pkt VI.2.
8. Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy dotyczącej Portalu Pacjenta getmed prześle Użytkownikowi w formie dokumentowej na adres e-mail przypisany do Użytkownika w Portalu Pacjenta.
9. getmed uprawniony jest do usunięcia Konta w Portalu Pacjenta, jeśli od ostatniej aktywności Użytkownika w ramach takiego Portalu Pacjenta minęły 3 lata, przy czym getmed poinformuje Użytkownika w formie dokumentowej na adres e-mail na adres przypisany do Portalu Pacjenta, o zamiarze usunięcia Konta w Portalu Pacjenta na co najmniej 14 dni przed usunięciem Konta z Portalu Pacjenta.
10. getmed uprawniony jest do odmowy ponownej rejestracji Użytkownika w Portalu Pacjenta, jeśli wcześniej wypowiedział temu Użytkownikowi umowę dotyczącą Portalu Pacjenta z przyczyn, o których mowa w pkt IX.7 powyżej.
X. CENA I METODY PŁATNOŚCI ZA PAKIETY MEDYCZNE
1. Ceny prezentowane na Platformie są cenami w złotych i uwzględniają podatek VAT (są cenami brutto).
2. Użytkownik jest informowany o łącznej cenie Usług oraz wszelkich innych opłatach (o ile występują) bezpośrednio przed przesłaniem Formularza zamówienia. Przesłanie Formularza zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty, po kliknięciu w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” (lub innego przycisku o podobnej treści).
3. getmed udostępnia Użytkownikom możliwość zapłaty ceny za pośrednictwem Operatora Płatności. Aktualne metody płatności i ich opis znajdują się w zakładce „Metody płatności” pod adresem: www.getmed.pl/metody-płatnosci.
4. Użytkownik dokonuje wyboru metody płatności w Formularzu zamówienia.
5. Regulaminy dokonywania płatności elektronicznych za pośrednictwem poszczególnych Operatorów Płatności znajdują się na ich stronach internetowych.
6. Link do regulaminu wybranego do płatności Operatora Płatności jest dostępny również w Formularzu zamówienia po wybraniu Operatora Płatności.
7. W razie przesłania Formularza zamówienia i niedokonania płatności elektronicznej, getmed może skontaktować się z Użytkownikiem telefonicznie celem przypomnienia o płatności i ewentualnie zaoferowania pomocy w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości.
8. Brak uiszczenia ceny przez Użytkownika w chwili przesłania Formularza zamówienia lub bezpośrednio po przesłaniu Formularza zamówienia wywołuje skutki określone w Dokumentacji właściwej dla danej Usługi.
XI. ZAWIERANIE UMÓW
1. Zawieranie Umów (dotyczących odpłatnych Usług) możliwe jest z poziomu Platformy lub Portalu Pacjenta za pośrednictwem Formularza zamówienia dostępnego przy danych Usługach 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
2. getmed uprawniony jest do zmiany Usług (ich nazw, cen, zakresu itp.) w każdym czasie. Zmiana nie wpływa na Umowy zawarte przed jej wprowadzeniem (zmiana Umów odbywa się na zasadach wskazanych w takiej Umowie).
3. Zawarcie Umowy za pośrednictwem Formularza zamówienia wymaga:
a) podania danych osobowych Użytkownika wskazanych w Formularzu zamówienia;
b) wyboru okresu świadczenia Usług;
c) wskazaniu wybranych Usług (lub ich wariantów, usług dodatkowych);
d) wskazania innych danych w zakresie, w jakim wynika to z danego Formularza zamówienia lub z Dokumentacji;
e) zapoznania się z Dokumentacją i zaakceptowania jej treści;
f) wyrażenia zgód i złożenia oświadczeń wskazanych w danym Formularzy zamówienia jako obligatoryjne;
g) przesłania Formularza zamówienia do getmed;
h) kliknięcia w przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” (lub innego przycisku o podobnej treści).
4. Użytkownik powinien uiścić cenę w chwili składania Zamówienia lub niezwłocznie po złożeniu Zamówienia. Konsekwencje braku uiszczenia płatności oraz termin zapłaty wskazane są w Umowie i jej załącznikach. getmed może umożliwić uiszczenie ceny lub jej obniżenie za pomocą bonu/vouchera/kodu udostępnionego przez getmed lub przed podmiot trzeci. W takiej sytuacji konieczne jest wpisanie kodu alfanumerycznego we wskazanym w Formularzu zamówienia miejscu.
5. Wypełniając Formularz zamówienia Użytkownik może wyrazić dobrowolne zgody na otrzymywanie informacji handlowych od getmed lub innych podmiotów wskazanych w takich zgodach, telefonicznie lub drogą elektroniczną (w szczególności w wiadomościach e-mail, SMS i MMS) oraz na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingowych, zarówno w okresie obowiązywania Umowy jak i po jej wygaśnięciu.
6. Wyrażenie zgód, o których mowa w pkt XI.5 jest dobrowolne i Użytkownik może w każdej chwili je cofnąć kontaktując się z getmed. Wyrażenie zgód może jednak warunkować udział w różnego rodzaju promocjach organizowanych przez getmed, co wynikać będzie zawsze z odpowiedniego regulaminu dotyczącego takiej promocji.
7. getmed uprawniony jest do kierowania do Użytkownika, który wyraził zgody marketingowe, o których mowa w pkt XI.5, komunikatów z prośbą o wyrażenie opinii o Platformie, Usługach oraz getmed. Wyrażenie opinii jest dobrowolne.
XII. PROGRAM PUNKTÓW GETMED
1. Rejestracja w Portalu Pacjenta jest równoznaczna z przystąpieniem do Programu Punktów GetMed.
2. Dostęp do informacji o Punktach GetMed jest możliwy wyłącznie z poziomu zalogowanego na Konto w Portalu Pacjenta Użytkownika.
3. Ten sam Użytkownik może uczestniczyć w Programie Punktów GetMed tylko raz w jednym czasie, co oznacza, że ten sam Użytkownik może posiadać wyłącznie jedno Konto w Portalu Pacjenta, w ramach którego naliczać się będą Punkty GetMed.
4. W ramach Programu Punktów GetMed, getmed umożliwia Użytkownikowi otrzymanie określonej liczby Punktów GetMed za dokonanie zakupu od getmed i opłacenia Usługi. Informacja czy nabycie i opłacenie danej Usługi uprawnia do uzyskania Punktów GetMed oraz o liczbie Punktów GetMed, jaką Użytkownik może otrzymać za dokonanie zakupu i opłacenie takiej Usługi znajduje się każdorazowo przy opisie Usługi.
5. Użytkownik otrzymuje Punkty GetMed również za Usługi nabyte od getmed i opłacone przed rejestracją Użytkownika w Portalu Pacjenta, jeżeli taka Usługa była objęta Programem Punktów GetMed.
6. W ramach Programu Punktów GetMed, getmed może przyznawać Punkty GetMed Użytkownikowi także za działania inne niż nabycie i opłacenie Usługi, w tym za podejmowanie określonych przez getmed działań zarówno w ramach działalności getmed, jak i u Partnera czy w innych miejscach. W takim przypadku warunki uzyskania Punktów GetMed będą wskazane bezpośrednio przez getmed w odrębnych regulaminach, a w zakresie niewskazanym przez getmed, do nabycia Punktów GetMed za takie aktywności zastosowanie znajdzie niniejszy Regulamin. getmed wskazuje, że akcje, w ramach których można otrzymać Punkty GetMed za tego rodzaju aktywności mają charakter czasowy, a w stosunku do Punktów GetMed otrzymanych za takie aktywności mogą mieć zastosowanie inne warunki niż wskazane w Regulaminie.
7. Użytkownik otrzymuje Punkty GetMed po spełnieniu wszystkich warunków ich otrzymania wskazanych w Regulaminie lub w warunkach określonych w odrębnych regulaminach, o których mowa w pkt XII.6 powyżej. Punkty otrzymuje w trybie opisanym w pkt XII. 8 – 13.
8. O ile nic innego nie wynika z regulaminu, o którym mowa w pkt XII.6 powyżej, Użytkownik otrzymuje Punkty GetMed po spełnieniu wszystkich następujących warunków:
a) zawarcia przez Użytkownika Umowy;
b) terminowego uiszczenia przez tego Użytkownika na podstawie Umowy, o której mowa w lit. a) albo (i) w wypadku Umów na świadczenia, za które należna jest jednorazowa płatność – pełnej należności na rzecz getmed, albo (ii) w wypadku innych Umów, w szczególności Umów na podstawie których należne są cykliczne płatności – pełnej należności na rzecz getmed za dany okres rozliczeniowy – przez co przez uiszczenie należności rozumie się zaksięgowanie na rachunku getmed kwoty należności;
c) upływu terminu na skorzystanie przez Użytkownika z ustawowego lub umownego prawa do odstąpienia od Umowy, o której mowa w lit. a) lub utraty tego prawa przez takiego Użytkownika;
d) upływu terminu na skorzystanie przez getmed z ustawowego lub umownego prawa do odstąpienia od Umowy, o której mowa w lit. a);
e) posiadania przez Użytkowania, o którym mowa w lit. a) Konta na Portalu Pacjenta w chwili spełnienia wszystkich warunków określonych w lit. a)-d) powyżej.
9. getmed potwierdza prawo do otrzymania Punktów GetMed wskazując następujące statusy i zmiany statusów, zgodnie z pkt XII.10-11.
10. getmed informuje Użytkownika o prawie do otrzymania Punktów GetMed nadając następujące statusy dokonanym płatnościom za Usługi (za - odpowiednio - jednorazowe należności lub opłaty cykliczne):
a) „Oczekujący” – status taki otrzymuje dokonana płatność za Usługę, za którą Punkty GetMed nie zostały jeszcze przyznane Użytkownikowi na jego Koncie z uwagi na to, że nie zostały jeszcze spełnione wszystkie warunki otrzymania Punktów GetMed;
b) „Zatwierdzony” – status taki otrzymuje dokonana płatność za Usługę, za którą Punkty GetMed po stwierdzeniu przez getmed spełnienia przez Użytkownika wszystkich warunków otrzymania Punktów GetMed;
c) „Odrzucony” – status taki otrzymuje dokonana płatność za Usługę, za którą Punkty GetMed, która otrzymała wcześniej status „Oczekujący”, a która definitywnie nie może otrzymać statusu „Zatwierdzony” i spowodować przyznania Użytkownikowi Punktów GetMed z uwagi na brak spełnienia przez niego warunków przyznania za nią Punktów GetMed.
11. Statusy, o których mowa w pkt XII.10 są widoczne w Portalu Pacjenta w zakładce Mój Portfel na Koncie Użytkownika oraz w historii transakcji Użytkownika.
12. getmed potwierdza prawidłową realizację przez Użytkownika warunków otrzymania Punktów GetMed poprzez zapisanie Punktów GetMed na Koncie tego Użytkownika w Portalu Pacjenta z chwilą nadania płatności statusu „Zatwierdzony” (moment nabycia przez Użytkownika Punktów GetMed). Punkty GetMed są zapisywane i widoczne po zalogowaniu się w Portalu Pacjenta jako saldo Punktów GetMed w zakładce Mój Portfel na Koncie Użytkownika pod pozycją „Kwota do wymiany”.
13. Punkty GetMed prezentowane są w saldzie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
14. Użytkownik nabywa Punkty GetMed w liczbie wskazanej każdorazowo przez getmed w Regulaminie lub regulaminach, o których mowa w pkt XII.6 powyżej.
15. Punkty GetMed mogą zostać wymienione na środki pieniężne do wykorzystania na zapłatę za Usługi nabyte od getmed na zasadach określonych w niniejszym pkt XII.16-20.
16. Użytkownik może wymienić Punkty GetMed na środki pieniężne w następującym stosunku: 1 (jeden) Punkt GetMed odpowiada 1,00 (jeden 00/100) PLN.
17. Użytkownik może dokonać wymiany Punktów GetMed na środki pieniężne na cele zakupu Usług od getmed za pośrednictwem Portalu Pacjenta, w przypadku posiadania w saldzie pod pozycją „Kwota do wymiany” co najmniej 10 Punktów GetMed.
18. W ramach zlecenia przez Użytkownika wymiany Punktów GetMed na środki pieniężne na cele nabycia Usług od getmed, Użytkownik każdorazowo określa, ile Punktów GetMed chce wymienić. W ciągu jednego miesiąca Użytkownik może wymienić maksymalnie 2000 Punktów GetMed odpowiadających kwocie 2 000 (dwa tysiące) PLN. Wymiana większej liczby Punktów GetMed w okresie jednego miesiąca kalendarzowego nie jest możliwa. Punkt XIII.25 stosuje się odpowiednio.
19. Wymiana Punktów GetMed na środki pieniężne następuje w trakcie nabywania Usługi w wyniku złożenia przez Użytkownika zlecenia wymiany przy płatności za taką Usługę.
20. getmed dokonuje niezwłocznej wymiany punktów GetMed, w ten sposób, że za pomocą wymienionych Punktów GetMed dochodzi do opłacenia części lub całości Usługi. W przypadku Punktów GetMed zamienionych na środki pieniężne, nie jest możliwa wypłata tych środków Użytkownikowi w sposób inny niż wskazany, w szczególności środki pieniężne pochodzące z wymiany Punktów GetMed nie podlegają wypłacie w gotówce lub w formie przelewu na rachunek bankowy Użytkownika.
21. getmed może odmówić Użytkownikowi wymiany Punktów GetMed, jak również anulować Punkty GetMed, które zostały już przypisane do salda Użytkownikowi z ważnych przyczyn, przez które rozumie się:
a) uzasadnione podejrzenie naruszenia przez Użytkownika na szkodę getmed lub Partnerów getmed przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności w przypadku podejrzenia usiłowania popełnienia z wykorzystaniem Programu Punktów GetMed lub ich elementów czynu zabronionego przez prawo,
b) próby obejścia przez Użytkownika mechanizmów i zasad Programu Punktów GetMed, jak również naruszenie lub próby obejścia niniejszego Regulaminu,
c) uzasadnionych wątpliwości getmed co do tożsamości danego Użytkownika lub podanych przez niego danych, które uniemożliwiają weryfikację tożsamości Użytkownika, po podjęciu bezskutecznej z winy Użytkownika próby weryfikacji tych danych,
d) zwrotu przez GetMed płatności dokonanych przez Użytkownika, za które to płatności Użytkownik otrzymał pierwotnie Punkty GetMed.
22. Przez uzasadnione wątpliwości, o których mowa w pkt XII.21 lit. c), należy rozumieć uzasadnione okolicznościami podejrzenie podszywania się przez osobę trzecią pod Użytkownika lub wątpliwości co do prawidłowości wskazanych przez Użytkownika danych kontaktowych lub adresowych (np. w razie sprzeczności wskazanych danych z danymi podanymi przez Użytkownika w ramach np. zakupu Usługi).
23. W przypadku gdy wymiana Punktów GetMed zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującymi rodzi po stronie Użytkownika konieczność zapłaty podatku, Użytkownik ponosi odpowiedzialność za jego uiszczenie. getmed nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zobowiązania podatkowe Użytkownika, które mogą wyniknąć z wymiany Punktów GetMed zgodnie z Regulaminem, chyba że getmed jest płatnikiem takiego podatku.
24. Użytkownik nie może przenieść otrzymanych Punktów GetMed na inne osoby, a także praw otrzymanych w wyniku wymiany Punktów GetMed.
XIII. PROGRAM PUNKTÓW GETCASH
1. Rejestracja w Portalu Pacjenta jest równoznaczna z przystąpieniem do Programu Punktów GetCash.
2. Użytkownik w celu udziału w Programie Punktów GetCash musi dokonać rejestracji w Portalu Pacjenta i posiadać Konto.
3. Dostęp do informacji o Punktach GetCash jest możliwy wyłącznie z poziomu zalogowanego na Konto w Portalu Pacjenta Użytkownika.
4. Ten sam Użytkownik może uczestniczyć w Programie Punktów GetCash tylko raz w jednym czasie, co oznacza, że ten sam Użytkownik może posiadać wyłącznie jedno Konto w Portalu Pacjenta, w ramach którego naliczać się będą Punkty GetCash.
5. W ramach Programu Punktów GetCash, getmed może umożliwiać Użytkownikowi otrzymanie określonej liczby Punktów GetCash za określone działania w ramach Programu Punktów GetCash.
6. Użytkownik może otrzymać Punkty GetCash za dokonanie skutecznego polecenia zakupu Usług z użyciem Linku Afiliacyjnego, na zasadach określonych w Regulaminie, tj. polecenia, o którym mowa w pkt XIII.9-11
7. Użytkownik może otrzymać Punkty GetCash także w ramach zwrotu kosztów Świadczenia Zdrowotnego uzyskanego w Polsce poza Pakietem Medycznym, którego dotyczy Umowa, realizowanego na podstawie Regulaminu Gwarancji Dostępu stanowiącego załącznik do Umowy na Pakiet Medyczny.
8. W ramach Programu Punktów GetCash, getmed może udostępniać czasowe akcje promocyjne o zmiennych warunkach, każdorazowo wskazanych przez getmed w Portalu Pacjenta. Szczegółowe warunki aktualnie obowiązującej w Programie Punktów GetCash akcji, w tym czas trwania danej akcji czy liczbę Punktów GetCash jakie Użytkownik może otrzymać getmed każdorazowo wskazuje w Portalu Pacjenta, przy czym o ile getmed nie wskazał odrębnie inaczej (nie podał odrębnego regulaminu), do każdego Programu punktów GetCash zastosowanie mają ogólne warunki Programu Punktów GetCash, o których mowa w niniejszym pkt XIII.
9. W celu otrzymania Punktów GetCash Użytkownik otrzymuje od getmed indywidualny Link Afiliacyjny. Link Afiliacyjny zamieszczony jest na Koncie Użytkownika w Portalu Pacjenta wraz z informacją, jaka liczba Punktów GetCash przysługuje Użytkownikowi za skuteczne polecenie nabycia Usług getmed przy użyciu takiego Linku Afiliacyjnego.
10. Użytkownik może przekazywać swój Link Afiliacyjny dowolnie wybranym przez siebie Osobom trzecim.
11. Użytkownik otrzymuje Punkty GetCash w przypadku spełnienia wszystkich następujących warunków:
a) zawarcia przez Osobę trzecią przy użyciu Linku Afiliacyjnego Umowy;
b) zapłacenia za Usługę przez Osobę trzecią – przez co rozumie się zaksięgowanie przez getmed pełnej kwoty za zakupioną przez Osobę trzecią Usługę, a w wypadku Usług, które są Pakietem Medycznym, uiszczenie pełnej płatności za co najmniej jeden pełny okres rozliczeniowy;
c) upływu terminu na skorzystanie przez Osobę trzecią, o której mowa w lit. a) z ustawowego lub umownego prawa do odstąpienia od Umowy, o której mowa w lit. a) lub utraty tego prawa przez taką Osobę trzecią,
d) upływu terminu na skorzystanie przez getmed z ustawowego lub umownego prawa do odstąpienia od Umowy, o której mowa w lit. a);
e) posiadania przez Użytkownika Konta na Portalu Pacjenta w chwili spełnienia wszystkich warunków określonych w lit. a)-d) powyżej.
12. Użytkownik otrzymuje Punkty GetCash w sytuacji opisanej w pkt XIII.7 po spełnieniu wszystkich warunków otrzymania Zwrotu Kosztów określonych w Regulaminie Gwarancji Dostępu stanowiącego załącznik do Umowy na Pakiet Medyczny.
13. Użytkownik otrzymuje Punkty GetCash w sytuacji opisanej w pkt XIII.8 po spełnieniu wszystkich warunków określonych w regulaminie akcji wskazanym w pkt XIII.8.
14. getmed potwierdza prawo do otrzymania Punktów GetCash wskazując następujące statusy i zmiany statusów, zgodnie z pkt XIII.15-16.
15. getmed informuje Użytkownika o prawie do otrzymania Punktów GetCash nadając im następujące statusy:
a) „Oczekujący” – status taki otrzymują Punkty GetCash, co do których nie zostały jeszcze spełnione wszystkie warunki otrzymania Punktów GetCash;
b) „Zatwierdzony” – status taki otrzymują Punkty GetCash po stwierdzeniu przez getmed spełnienia przez Użytkownika wszystkich warunków otrzymania Punktów GetCash;
c) „Odrzucony” – status taki otrzymują Punkty GetCash, które otrzymały wcześniej status „Oczekujący”, a które definitywnie nie mogą otrzymać statusu „Zatwierdzony” i spowodować przyznania Użytkownikowi Punktów GetCash z uwagi na brak spełnienia przez niego warunków przyznania Punktów GetCash.
16. Statusy, o których mowa w pkt XIII.15 są widoczne w Portalu Pacjenta w zakładce Mój Portfel na Koncie Użytkownika oraz w historii transakcji Użytkownika.
17. getmed potwierdza prawidłową realizację przez Użytkownika warunków otrzymania Punktów GetCash poprzez zapisanie Punktów GetCash na Koncie tego Użytkownika w Portalu Pacjenta z chwilą nadania im statusu „Zatwierdzone” (moment nabycia przez Użytkownika Punktów GetCash). W sytuacji, o której mowa w pkt XIII.7, Punkty GetCash otrzymywane w ramach Zwrotu Kosztów zgodnie z Regulaminem Gwarancji Dostępu, otrzymują status „Zatwierdzone” z chwilą ich przyznania.
18. Punkty GetCash są zapisywane i widoczne po zalogowaniu się w Portalu Pacjenta jako saldo Punktów GetCash w zakładce Mój Portfel na Koncie Użytkownika pod pozycją „Kwota do wypłaty”.
19. Punkty GetCash prezentowane są w saldzie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
20. Użytkownik nabywa Punkty GetCash w liczbie wskazanej każdorazowo przez getmed w Regulaminie lub regulaminach, o których mowa w pkt XIII.8 powyżej.
21. Punkty GetCash mogą zostać wymienione na środki pieniężne, na zasadach określonych w pkt XIII.22-31.
22. Środki pieniężne, o których mowa w pkt XIII.21 mogą zostać wykorzystane do zakupu kolejnych Usług od getmed bądź zostać wypłacone na rachunek bankowy Użytkownika wskazany przez Użytkownika.
23. Użytkownik może wymienić Punkty GetCash na środki pieniężne w następującym stosunku: 1 (jeden) Punkt GetCash odpowiada 1,00 (jeden 00/100) PLN.
24. Użytkownik może dokonać wymiany Punktów GetCash w przypadku posiadania w saldzie pod pozycją „Kwota do wypłaty” co najmniej 100 Punktów GetCash.
25. W ramach zlecenia przez Użytkownika wymiany Punktów GetMed na środki pieniężne na cele nabycia Usług od getmed, Użytkownik każdorazowo określa, ile Punktów GetCash chce wymienić. W ciągu jednego miesiąca Użytkownik może wymienić maksymalnie 2000 Punktów GetMed i Punktów GetCash łącznie odpowiadających kwocie 2 000 (dwa tysiące) PLN. Wymiana większej liczby Punktów GetMed i GetCash w okresie jednego miesiąca kalendarzowego nie jest możliwa.
26. W wypadku żądania wymiany Punktów GetCash na środki pieniężne i ich wypłaty na rachunek bankowy Użytkownika, getmed dokonuje wypłaty wymienionych przez Użytkownika środków pieniężnych poprzez dokonanie przelewu środków na wskazany przez Użytkownika rachunek bankowy, nie później jednak niż w terminie 7 (siedem) dni kalendarzowych od otrzymania zlecenia wymiany Punktów GetCash, przy czym termin ten liczony jest od dnia spełnienia przez Użytkownika wszystkich warunków wypłaty tych środków, zgodnie z niniejszym Regulaminem lub regulaminem akcji, o którym mowa w pkt XIII.8 powyżej.
27. Dane podane przez Użytkownika do wypłaty muszą być zgodne z danymi tego Użytkownika wskazanymi w ramach Portalu Pacjenta.
28. Wymiana Punktów GetCash na środki pieniężne na cele nabycia Usługi następuje w trakcie nabywania Usługi, w wyniku złożenia przez Użytkownika zlecenia wymiany przy płatności za taką Usługę.
29. W wypadku żądania wymiany Punktów GetCash na środki pieniężne na cele nabycia Usługi getmed dokonuje niezwłocznej wymiany punktów GetCash, w ten sposób, że za pomocą wymienionych Punktów GetCash dochodzi do opłacenia części lub całości Usługi.
30. getmed może odmówić Użytkownikowi wymiany Punktów GetCash, jak również anulować Punkty GetCash, które zostały już przypisane do salda Użytkownikowi z ważnych przyczyn, przez które rozumie się:
a) uzasadnione podejrzenie naruszenia przez Użytkownika na szkodę getmed lub Partnerów getmed przepisów powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności w przypadku podejrzenia usiłowania popełnienia z wykorzystaniem Programu Punktów GetCash lub ich elementów czynu zabronionego przez prawo,
b) próby obejścia przez Użytkownika mechanizmów i zasad Programu Punktów GetCash, jak również naruszenie lub próby obejścia niniejszego Regulaminu,
c) uzasadnionych wątpliwości getmed co do tożsamości danego Użytkownika lub podanych przez niego danych, które uniemożliwiają weryfikację tożsamości Użytkownika, po podjęciu bezskutecznej z winy Użytkownika próby weryfikacji tych danych,
31. Przez uzasadnione wątpliwości, o których mowa w pkt XIII.30 lit. c), należy rozumieć uzasadnione okolicznościami podejrzenie podszywania się przez osobę trzecią pod Użytkownika lub wątpliwości co do prawidłowości wskazanych przez Użytkownika danych kontaktowych lub adresowych (np. w razie sprzeczności wskazanych danych z danymi podanymi przez Użytkownika w ramach np. zakupu Usługi).
32. W przypadku gdy wymiana Punktów GetCash zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującymi rodzi po stronie Użytkownika konieczność zapłaty podatku, Użytkownik ponosi odpowiedzialność za jego uiszczenie. getmed nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek zobowiązania podatkowe Użytkownika, które mogą wyniknąć z wymiany Punktów GetCash zgodnie z Regulaminem, chyba że getmed jest płatnikiem takiego podatku.
33. Użytkownik nie może przenieść otrzymanych Punktów GetCash na inne osoby, jak również Użytkownik nie może zlecić wypłaty środków w ramach Programu na konto innej osoby lub podmiotu.
34. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym punkcie do Programu Punktów GetCash stosuje się odpowiednio postanowienia Regulaminu, a w szczególności pkt XII. Punkty GetCash nie łączą się z Punktami GetMed. Program Punktów GetMed jest odrębnym programem od Programu Punktów GetCash.
XIV. REKLAMACJE I ZASADY ODPOWIEDZIALNOŚCI
1. getmed ponosi odpowiedzialność za niezgodność usługi elektronicznej z Umową o świadczenie usług elektronicznych na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
2. Zasady odpowiedzialności getmed z tytułu zawartej Umowy lub innych umów niebędących Umową o świadczenie usług elektronicznych oraz metody składania reklamacji zawarte są w Dokumentacji.
3. Zgłoszenia i reklamacje Użytkownik może składać do getmed za pośrednictwem infolinii pod numerem telefonu: +48 222 210 222, w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres mailowy: [email protected].
4. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona w formie pisemnej lub elektronicznej na adres e-mail, chyba że Użytkownik zażąda otrzymania odpowiedzi na reklamację na innym trwałym nośniku. Nie dotyczy to reklamacji składanych anonimowo lub bez podania danych kontaktowych.
5. Dla prawidłowego i szybkiego przebiegu spraw sugeruje się, aby każda reklamacja zawierała następujące informacje: dane osoby, której reklamacja dotyczy (imię i nazwisko, adres pocztowy lub elektroniczny, na jaki trafić ma odpowiedź), opis przedmiotu reklamacji i okoliczności jej złożenia (data, miejsce) oraz treść uwag przekazanych przez Użytkownika. Jeśli reklamacja składana jest w formie pisemnej, powinna ona zostać podpisana odręcznie przez Użytkownika.
6. Odpowiedź na reklamację udzielana jest w terminie do 14 dni od dnia wpływu reklamacji. W przypadkach, gdy wyjaśnianie reklamacji lub podjęcie decyzji nie jest możliwe w takim terminie - udzielana jest odpowiedź zawierająca informacje o stanowisku podmiotu rozpatrującego reklamację na dzień udzielenia odpowiedzi, z ewentualną prośbą o wydłużeniu terminu na udzielenie reklamacji.
7. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/.
8. Użytkownik będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ma m.in. możliwość uzyskania bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) lub zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postepowania mediacyjnego.
9. getmed nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone na Platformie lub Portalu Pacjenta oparte na danych i informacjach dostarczanych przez osoby trzecie, w tym Użytkowników lub Placówki Medyczne.
10. Ani getmed ani Użytkownik nie ponoszą odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszego Regulaminu, jeśli to niewykonanie lub nienależyte wykonanie wynika z działania siły wyżej, tj. zdarzenia zewnętrznego niezależnego od Użytkownika lub getmed, którego nie można przewidzieć i któremu nie można zapobiec, uniemożliwiającego należyte wykonanie obowiązków wynikających z Regulaminu (dalej jako: „Siła Wyższa”) i przez okres występowania okoliczności Siły Wyżej. Przez Siłę Wyższą należy rozumieć w szczególności: działania sił natury takie jak: katastrofy naturalne, silne burze, huragany, trzęsienia ziemi, powodzie, uderzenie pioruna, długotrwałe silne opady lub inne klęski żywiołowe, przemoc zbrojną, w tym: wojnę, wojnę domową, rewolucje, rozruchy, zamieszki, akty sabotażu lub akty terroryzmu, strajki, demonstracje, blokady, embargo, epidemię, w tym wystąpienie nadzwyczajnych okoliczności związanych z rozprzestrzenianiem się epidemii, a także działania władz publicznych mających na celu przeciwdziałanie rozprzestrzenianiu się epidemii, akty władzy państwowej i organów międzynarodowych uniemożliwiające realizację zobowiązania oraz powszechne awarie infrastruktury (np. blackouty, awarie sieci telekomunikacyjnych na dużą skalę, awarie dostawy energii na dużą skalę).
11. getmed nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe funkcjonowanie Platformy w razie, jeśli wynika to z przyczyn od niego niezależnych, np. z wyłącznej winy Użytkownika lub wystąpienia okoliczności Siły Wyższej.
12. getmed nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane: (i) wystąpieniem okoliczności Siły Wyższej, (ii) udostępnieniem przez Użytkownika jego danych do logowania w Portalu Pacjenta osobom trzecim (o ile nie nastąpiło to z winy getmed), (iii) podaniu przez Użytkownika nieprawdziwych lub nieprawidłowych danych lub informacji.
XV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
getmed przetwarza dane osobowe Użytkowników na zasadach określonych w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://getmed.pl/polityka-prywatnosci. W zakresie zawieranych Umów, getmed informuje Użytkowników o zasadach przetwarzania ich danych osobowych w odpowiednich klauzulach informacyjnych zawartych w Dokumentacji.
XVI. ODSTĄPIENIE OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
1. Użytkownik ma prawo do odstąpienia od Umowy o świadczenie usług elektronicznych bez podawania przyczyny oraz bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Do zachowania terminu wystarczy złożenie przez Użytkownika oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
2. Oświadczenie o odstąpieniu może zostać złożone w dowolnej formie, np. pisemnie, drogą elektroniczną lub telefonicznie na dane kontaktowe podane w pkt II.4.
3. Użytkownik składając oświadczenie o odstąpieniu może skorzystać z ustawowego formularza, stanowiącego Załącznik numer 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
4. W przypadku odstąpienia od Umowy o świadczenie usług elektronicznych uważa się ją za niezawartą.
5. Niezależnie od powyższego prawa do odstąpienia Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować ze świadczenia usługi elektronicznej opuszczając Platformę, rezygnując z Newslettera lub usuwając Konto z Portalu Pacjenta.
6. W zakresie Umów dotyczących odpłatnych Usług, zasady odstąpienia od takiej Umowy określa Dokumentacja właściwa dla danej Usługi.
XVII. ZMIANY REGULAMINU
1. getmed ma prawo do jednostronnej zmiany Regulaminu w następujących przypadkach i w zakresie, jaki wynika z opisanych poniżej okoliczności:
a) zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego w zakresie, w jakim zmiana ta dotyczy treści Regulaminu;
b) konieczność doprecyzowania postanowień Regulaminu lub ich zmiany, która wynika ze zmiany interpretacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa dokonywanej przez organy administracji publicznej, sądy powszechne i inne instytucje zajmujące się ochroną praw konsumenta, w tym w szczególności wynikająca z orzeczeń, wyroków, decyzji, postanowień, zaleceń lub wytycznych wyżej wymienionych podmiotów – nawet jeśli getmed nie jest ich bezpośrednim adresatem (np. nie uczestniczył w danym postępowaniu jako jego strona);
c) wprowadzenie przez getmed nowych funkcjonalności Platformy lub zmiana zakresu lub zasad działania dotychczasowych funkcjonalności;
d) zmiana metod płatności lub wprowadzenie nowych metod płatności lub zasad wykonywania płatności;
e) wdrożenie Platformy lub Portalu Pacjenta także w wersji dla aplikacji mobilnej;
f) usunięcie omyłek, błędów lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących Regulaminu;
g) dodanie nowych kanałów sprzedaży Usług w ramach Platformy;
h) zmiana warunków technicznych świadczenia usług elektronicznych wynikająca z konieczności dostosowania ich do aktualnych wymagań, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa;
i) zmiana danych identyfikacyjnych lub kontaktowych getmed lub Partnerów;
j) zmiana adresów stron internetowych odwołujących się do regulaminów lub innych dokumentów powoływanych w Regulaminie,
k) zmiany Programu Punktów GetMed lub Programu Punktów GetCash.
2. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia poinformowania Użytkownika o zmianie. Informacja o zmianie Regulaminu zostanie wysłana na powiązany z Portalem Pacjenta adres e-mail oraz ogłoszona w Platformie. Termin, o którym mowa powyżej, może ulec skróceniu w wyjątkowych sytuacjach związanych z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa danych (np. w celu uniknięcia ataku hakerskiego, itp.) lub jeśli krótszy termin wprowadzenia zmian wynika z okoliczności wskazanych w pkt XVII.1 lit. b) powyżej.
3. Jeśli Użytkownik nie akceptuje zmiany Regulaminu, uprawniony jest do wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług elektronicznych w zakresie Portalu Pacjenta lub innej usługi świadczonej przez getmed drogą elektroniczną, do dnia wejścia w życie zmiany Regulaminu.
XVIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Postanowienia Regulaminu nie mogą naruszać oraz nie mogą być interpretowane w sposób naruszający prawa Użytkowników będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach konsumenta.
2. Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Platformy jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, grafik, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do getmed lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną ustawy o prawie autorskim lub prawach pokrewnych oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Platformie obejmuje wszystkie formy jej wyrażenia.
3. Umowy zawierane za pośrednictwem Platformy są zawierane w języku polskim.
4. Platforma prowadzona jest w języku polskim. getmed może korzystać z funkcjonalności umożliwiających automatyczne tłumaczenie części Platformy na języki obce, przy czym getmed wskazuje, że tłumaczenie to ze względu na swój charakter, może zawierać nieścisłości, w związku z czym należy z niego korzystać z ostrożnością i w razie jakichkolwiek wątpliwości odnosić się do polskiej wersji językowej, jako rozstrzygającej.
5. Do umów zawieranych na podstawie Regulaminu stosuje się prawo polskie. Wybór prawa polskiego nie pozbawia Użytkownika będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy getmed a Użytkownikiem będącym Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, na mocy prawa, które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku wyboru.
6. Wszelkie spory powstałe pomiędzy getmed a Przedsiębiorcą rozstrzygane będą przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby getmed.
7. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
Regulamin w tym brzmieniu obowiązuje od dnia 11 czerwca 2025 r.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: GetMed spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (02-952), przy ul. Wiertniczej 89, e-mail: [email protected]
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.